استایل زنانه

ساخت وبلاگ

غیرعادی نیست که هر ماه یکبار با روندهای جدیدی که از رسانه های اجتماعی مانند TikTok، Instagram یا Twitter ظاهر می شوند ، مورد استقبال قرار می گیریم . رسانه های اجتماعی توسط مردم به عنوان رسانه ای برای بیان خود استفاده شده و تلاش و آزمایش با چیزهای جدیدی است که ممکن است دیگران را با همان علایق تحت تأثیر قرار دهند .

در حالی که روندهای ایجاد شده در دوران قرنطینه همه گیر هستند و ممکن است بیایند و بروند - مانند هم زدن قهوه دالگونا تا زمانی که بازوهایتان درد بگیرد ! بسیاری از روندهای زیبایی شناسی مربوط به مد و فشن نیز در این دوران بی قرار  ، رونق گرفت و سبک و استایل آکادمیا یکی از این موارد است . 

به گفته نیویورک تایمز ، سبک آکادمیا ، برای اولین بار در سال 2021 از اپلیکیشن رو به رشد TikTok ظهور کرد . آکادمیا ، یک سبک زیبایی شناسی است که الهام بخش آن تأثیرات کلاسیک دانشگاه های اروپایی است . کدهای لباس مورد استفاده در این سبک شامل  بافت‌ های پشمی ، طرح‌ های چهارخانه ، رنگ‌ های گرم ، بلیزر تویید ، جلیقه روی پیراهن است که برای مطالعه کتاب در یک فضای دنج اماده است . در واقع استایل اکادمیا ، به سبکی اشاره دارد که تحت تأثیر یادگیری است ، به ویژه از طریق مطالعه ، تحقیق و خواندن !

حتی اگر دانشجو نیستید ، سخت نیست که در معرض جذابیت غیرقابل انکار سبک و استایل آکادمیا باشید . البته این سبک زیبایی‌ شناسی به زیر مجموعه‌ هایی مانند آکادمیا دارک ، آکادمیا لایت ، آکادمیا هنری و حتی آکادمیا عاشقانه و آکادمیا آشفته نیز تقسیم می‌ شود . به طور کلی ، آکادمیا با رنگ‌ های گرم ، بافت‌ های پشمی و موارد مشابه مشخص می‌ شود که یک گرایش آرامش‌ بخش و ایده‌ آل برای زمستان است . 

در ادامه این بخش از زیبامون دات کام با ما همراه بمانید تا هم اطلاعات بیشتری در رابطه با استایل اکادمیا کسب کنید و نمونه های مختلفی از این سبک و استایل را ببینید .

 

استایل آکادمیا چیست ؟

استایل آکادمیا (academia) ، چیزی بیشتر از یک شلوار طرح دار و یک کت توید است . این به یک خرده فرهنگ تبدیل شده است که بر اهمیت دانش و هوش از طریق خواندن ، نوشتن و کاوش در ادبیات و هنر کلاسیک تمرکز می کند که با زیبایی شناسی کلی همخوانی دارد . 

در آغوش گرفتن دانش و یادگیری مستمر چیزی است که مد آکادمیا را از سایر گرایش‌ های محبوب در مد و فشن مانند Boho chic و Preppy متمایز می‌ کند . این موارد ، روندها زیبایی شناسی را با خود همراه می کردند ، اما به جای ایجاد یک سبک زندگی حول این روند، عمدتاً بر زیبایی شناسی فیزیکی مد متمرکز بودند .

خرده فرهنگ‌ های دیگری شبیه به مد آکادمیا نیز در چند سال گذشته ظاهر شده‌ اند ، مانند e-girl و cottagecore که هر دو سبک ، زیبایی‌ شناسی و برندی کلی دارند که امیدوارند تبلیغ کنند .

 

استایل اکادمیا

 

در مقطعی در محدوده زمانی مد آکادمیا ، خرده فرهنگ ها به شکل مد آکادمیا دارک ، مد آکادمیا لایت یا روشن ، مد آشفته آکادمیا و چندین مورد دیگر شروع به تفکیک کردند . هر کدام زیبایی‌ شناسی خاص خود را از لباس‌ های پوشیده گرفته تا حوزه خاصی از دانش که روی آن متمرکز شده است ، دارد . اما به طور کلی ، استایل آکادمیا دارک و اکادمیا لایت ، محبوب‌ ترین آن‌ ها هستند .

استایل لایت آکادمیا (light academia) ، به جای بدبینی ، غم و حساسیت ، سعی دارد تا خوش بینی ، دوستی ، انگیزه و پایان خوش را ترویج کند . در مقابل ، استایل دارک آکادمیا (dark academia) ، ریشه در مضامین نسبتاً ابری مانند تراژدی ادبی ، معنای زندگی ، فرار و مرگ دارد و آنچه این دو را به هم مرتبط می کند ، اشتیاق به کسب دانش در ادبیات کلاسیک ، موسیقی ، هنر و تاریخ است . 

از نظر مد ، تفاوت بین استایل آکادمیا لایت و دارک در پالت رنگ آن است . آکادمیا دارک ، رنگ های قهوه ای تیره ، خاکستری و سیاه را در بر می گیرد، در عین حال استایل آکادمیا لایت به انواع رنگ های روشن تر از قهوه ای ، بژ و پاستلی متمایل می شوند .

تکه های اصلی لباس در این سبک از استایل شامل لباس های یقه اسکی ، کت های پشمی -تویدی - چهارخانه ، دامن های پلیسه دار و شلوارهای هوشمند هستند که برای دستیابی به ظاهر آکادمیک ضروری هستند . بنابراین ، برای دستیابی به این استایل ، باید تکه هایی از لباس های دانشگاهی را در کنار هم قرار دهید تا سبک و استایل مورد نظر خود را مطابق با مد آکادمیا بسازید ! 

 

آکادمیا لایت و دارک

 

به یاد داشته باشید ، نکته کلیدی در رابطه با مد آکادمیا این است که ساده و پیچیده به نظر برسید . لباس های پشمی ، تویید ، بژ ، قهوه ای و چهارخانه دوستان شما هستند ! برای افراد علاقه مند به اکادمیا لایت ، ترکیب رنگ سفید ، بژ و قهوه ای مناسب است که می توانند با پوشیدن یک پیراهن سفید ، دامن کوتاه چین دار یا چهارخانه و با یک کت یا ژاکت پشمی بژ ، شیک و زنانه به نظر برسند . از سوی دیگر ، اگر به استایل راحت متمایل هستید ، لباس های یقه اسکی بژ و شلوارهای قهوه‌ ای هوشمند یا شلوارک مخمل کبریتی را انتخاب کنید ، یک کمربند ببندید و کاملا آماده هستید !

 

اکادمیا

 

همچنین می‌ توانید لباس‌ های روشن‌ تر را با رنگ قهوه‌ ای تیره‌ تر جایگزین کنید و آن را با مشکی مخلوط کنید تا به تیپ آکادمیا دارک برسید . برای دستیابی به این تیچ و استایل فقط کافیست به به یونیفرم های هاگوارتز فکر کنید ، اما سبک خود را به آن اضافه کنید ! 

 

اکادمیا دارک

 

به طور کلی ، "روشن - لایت" و "تاریک - دارک" مربوط به پالت های رنگی است که استایل اکادمیا را تعریف می کند . انرژی آرام و ملایمی که توسط آکادمیا روشن تجسم یافته است حول رنگ های سرد مانند کرم ، سفید و قهوه ای روشن می چرخد .

 

آکادمیا لایت

 

از سوی دیگر ، آکادمیا دارک ، خواهر و برادر خوش‌ حال‌ تر و آشفته‌ تر آن است که ترجیح می‌ دهد از رنگ‌ های مشکی ، خاکستری و قهوه‌ ای تیره استفاده کند . در جایی که آکادمیا تاریک در مورد جمع شدن در داخل خانه با مضمونی ادبی است ، آکادمیا روشن در مورد کاوش در زندگی و یافتن شادی از طریق گشت و گذار در فضای باز است . 

 

تیپ اکادمیا

 

وقتی صحبت از سبک روشن و تاریک آکادمیا می شود ، تاپ هایی که می پوشید نقش اصلی را دارند . تاپ هایی که علاقه مندان به سبک و استایل اکادمیا می پوشند عمدتا یقه اسکی ، پلیور و بلوزهای آستین بلند هستند . در حالی که می‌ توان آن‌ ها را با تکه‌ های دیگری مانند جلیقه‌ ها نیز انجام داد ، اما اینها پایه‌ های اصلی هر لباس در این خرده فرهنگ هستند . 

 

نمونه استایل اکادمیا

 

به طور کلی ، لباس هایی که در سبک و استایل آکادمیا دارک و لایت استفاده می شوند ،  بسیار دنج هستند . لایه بندی قطعات و پارچه های ضخیم ممکن است یادآور مد پاییزی باشد و این دقیقا همان چیزی است که این سبک می خواهد . کت ، کت و شلوار و ژاکت های کش باف پشمی ممکن است در مورد ما اختیاری باشند ، اما مطمئناً ظاهر را کامل می کنند .

 

تیپ اکادمیا لایت

 

در مورد کفش‌ ها ، طراحی‌ های کاربردی از الزامات مد آکادمیا است . در حالی که کفش‌ های کلاسیک و چانکی (chunky) آکسفورد رایج‌ ترین کفش های مورد استفاده در این سبک و استایل هستند ، اما این کفش‌ ها را می‌ توان با چکمه‌ های سبک Doc Marten ، کفش‌ های کفش راحتی و مری جینز نیز تعویض کرد . به طور کلی در هنگام انتخاب کفش ، طرح‌ های ساده ترجیح داده می‌ شوند ؛ در این استایل هیچ گزینه پر زرق و برق و درخشان یا پاشنه‌ بلندی در آن پیدا نخواهید کرد . 

 

مدل کفش اکادمیا

 

البته مد آکادمیا لایت و دارک بدون برخی مشخصات هوشمندانه و یک کیف دستی که می توانید کتاب های خود را در آن نگهداری کامل نمی شود و این به الهام «عطش یادگیری» در هسته این خرده فرهنگ مد برمی گردد . 

 

جزئیات مربوط به استایل اکادمیا

 

نمونه هایی از استایل آکادمیا دخترانه


تیپ و استایل شیک دخترانه به سبک آکادمیا 1

تیپ و استایل شیک دخترانه به سبک آکادمیا 1

 

تیپ اکادمیا دخترانه با دامن

تیپ اکادمیا دخترانه با دامن

 

زیباترین استایل دخترانه به سبک اکادمیا دارک

زیباترین استایل دخترانه به سبک اکادمیا دارک

 

تیپ شیک دخترانه به سبک اکادمیا لایت

تیپ شیک دخترانه به سبک اکادمیا لایت

 

تیپ و استایل دخترانهشیک و عالی به بک اکادمیا

تیپ و استایل دخترانه شیک و عالی به بک اکادمیا

 

تیپ اکادمیا دارک و لایت دخترانه

تیپ اکادمیا دارک و لایت دخترانه

 

منبع: zibamoon

استایل زنانه...
ما را در سایت استایل زنانه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : بهناز women-style بازدید : 103 تاريخ : شنبه 29 مرداد 1401 ساعت: 14:14

هفته‌ی مد نیویورک یکی از چهار رویداد مهم هفته‌های فشن دنیا محسوب می‌شود که از سال ۱۹۴۳ و زمان جنگ جهانی دوم آغاز به کار کرده است.دلیل این موضوع اسن است که در آن دوره پاریس، به عنوان پایتخت مد و برگزار کننده‌ی هفته‌ی ‌مد، درگیر جنگ شد و فرصتی به وجود آمد تا در قلب آمریکا، شهر نیویورک، که از جنگ فاصله داشت، طراحان لباس بتوانند کارهایشان را به نمایش بگذارند.
هفته‌ی مد نیویورک 2021 نیز از ۸ سپتامبر رسما آغاز به کار کرد و بعد از یکسال و نیم وقفه، دوباره به صورت حضوری برگزار شد. البته برگزارکنندگان این رویداد مهم گفته بودند که مراسم با حفظ تمام پروتکل‌هاست و فقط افرادی که واکسن  زده‌اند، می‌توانند حضور داشته باشند. قابل ذکر است که مدل‌هایی همچون بلا حدید به علت نزدن واکسن در هفته‌ی فشن نیویورک 2021 حضور نداشتند اما خواهر این سوپرمدل، جی‌جی حدید، نقش پررنگی در این رویداد مد داشت.

بیش از ۱۶۰ برند، کالکشن های بهار 2022 هفته مد نیویورک خود را در این فشن شو به نمایش گذاشتند که در این مقاله به برخی از آن‌ها می‌پردازیم.

 

 

استایل زنانه...
ما را در سایت استایل زنانه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : بهناز women-style بازدید : 101 تاريخ : سه شنبه 25 مرداد 1401 ساعت: 18:46

<span style="color: rgb(0, 0, 0); font-family: Roboto, -apple-system, BlinkMacSystemFont, " apple="" color="" emoji",="" "segoe="" ui",="" oxygen,="" ubuntu,="" cantarell,="" "fira="" sans",="" "droid="" "helvetica="" neue",="" sans-serif;="" font-size:="" 16px;="" white-space:="" pre-wrap;"="">زیورآلات یکی از مهمترین اکسسوری های خانم ها می باشد.

ما را در سایت استایل زنانه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : بهناز women-style بازدید : 156 تاريخ : شنبه 15 مرداد 1401 ساعت: 20:36

خبرنامه